Gå til forsiden
  • "Der findes regler for, hvordan man må markedsføre alkohol. Reglerne bliver dog hele tiden udfordret af dem, der producerer og sælger alkohol. Se eksempler på reklamer, der udfordrer reglerne her."
  • "Markedsføring af alkohol må ikke opfordre til et stort forbrug"
    Regelsættet § 3 stk. 2
  • "Markedsføring må ikke anvende personer med en særlig position i samfundet"
    Regelsættet § 4
  • "Alkoholmarkedsføring må ikke virke påtrængende"
    Regelsættet § 4 stk. 2
  • "Markedsføringen må ikke give indtryk af at et vist forbrug kan give succes"
    Regelsættet § 4 stk. 3
  • "Markedsføringen må ikke forbinde alkoholholdige drikkevarer med aktiv sportsudøvelse"
    Regelsættet § 4 stk. 5
  • "Markedsføring må ikke finde sted på uddannelsessteder"
    Regelsættet § 5 stk. 2
  • "Markedsføringen af alkohol må aldrig rette sig mod børn og unge"
    Regelsættet § 6
  • "Markedsføringen må aldrig anvende personer, der på grund af deres unge udseende giver indtryk af at unge mennesker drikker alkohol"
    Regelsættet § 6 stk. 2
  • "Modeller, der anvendes i markedsføringen, skal være og se ud til at være mindst 25 år"
    Regelsættet § 6 stk. 3